Cristalizarea opiniei publice | Edward L. Bernays

Acest produs nu mai este disponibil

„Cred ca paragraful urmator dintr-o lucrare recenta a profesorului Ferdinand Tonnies are o semnificatie deosebita pentru toti cei care considera ca modelarea constienta a opiniei publice este o sarcina ce intruchipeaza idealuri inalte: «Viitorul opiniei publice este viitorul civilizatiei. Puterea opiniei publice este, cu siguranta, intr-o continua crestere si va continua sa creasca. […] Este, prin urmare, limpede datoria pe care o are elita societatii – cei cultivati, educati, expertii, intelectualii. Ei trebuie sa insufle motivatiile morale si spirituale in opinia publica. Opinia publica trebuie sa devina constiinta publica.» Consider ca misiunea cea mai inalta a consilierului in relatii publice in societatea in care traieste este crearea unei constiinte publice.” – EDWARD L. BERNAYSIn anul 1990, revista Life a dedicat un numar special celor mai importanti o suta de americani ai secolului al XX-lea. Printre nume extrem de sonore, Louis Armstrong, Marlon Brando, Walt Disney, Albert Einstein, Henry Ford, George Gallup, Ernest Hemingway, John F. Kennedy, Martin Luther King Jr., Richard M. Nixon, J. Robert Oppenheimer, Elvis Presley, Ronald Reagan, John D. Rockefeller Jr., Eleonor Roosevelt si multi, multi altii, a fost inclus si numele lui Edward L. Bernays, un ilustru necunoscut publicului larg, ale carui actiuni s-au rasfrant insa asupra a milioane de oameni. Din spatele cortinei, ca un adevarat regizor al spectacolului social, Bernays a construit imagini care ulterior au devenit legende. El a adus sapunul in mainile copiilor, in- vatandu-i sa-l foloseasca si sa-l indrageasca, a readus cartile in mainile cititorilor, micul dejun pe mesele americanilor, tigarile in posetele doamnelor, a influentat casele de moda in definirea idealului de frumusete, a ridicat si a coborat oameni politici, a consiliat trei presedinti ai Statelor Unite – Calvin Coolidge, Herbert Hoover si Dwight D. Eisenhower, a declinat ofertele venite din partea lui Hitler si Franco, iar la varsta de 98 de ani inca avea un cuvant de spus in relatiile publice, domeniu pe care l-a inventat in 1919. – REMUS PRICOPIE

Produse Similare

Alți utilizatori au vizualizat și

Cum să alegi hamacul potrivit

Hamacul poate fi un companion de relaxare perfect într-o zi de vară. Indiferent dacă dorești să te relaxezi în propria ta curte sau să te odihneș...

Citește mai mult

Cun să alegi cea mai bună bicicletă pentru copii

Bicicleta este un element esențial în dezvoltarea copilului. Nu numai că stimulează abilitățile motorii și percepția spațială, dar contribuie la o star...

Citește mai mult

Cum să alegi cel mai bun cuptor cu microunde

Cuptorul cu microunde este un electrocasnic esențial într-o bucătărie modernă. Acesta economisește timp și energie și permite gătirea sau încălzi...

Citește mai mult